30. април 2015.

Свет бутера и уља: уље црног кима


На блогу већ дуго нисам писала о неком појединачном састојку тако да је напокон дошло време да се рубрици "Свет бутера и уља" дода још један пост.
 
Тако, прилоком моје недавне посете Измиру, купујући у омиљеној радњи разних ђаконија, поглед ми је скрено на полице са чајевима и уљима. Као неко, ко је због израде сапуна окружен различитим уљима и бутерима, интересовање за нечим новим никако не јењава. Сви они који деле исту страст одмах могу да препознају овај тренутак и осећај када се угледа неки потенцијално употребљив састојак за нови пројекат :) Да ли је и како употребљив? За крему или сапун? Тако се, без неког дугог премишљања, ово ново уље нашло у мом поседу, а након вишенедељног коришћења освануло и на овом блогу. У овом посту представљам вам: уље црног кима!





 
Одавно сам читала о овом уљу и то на сајтовима реномираних добављача сировина за израду козметике где се може наћи у понуди. Не сећам се да сам на уље црног кима наишла као састојак комерцијалних крема и лосиона. Разлог што сам га купила је био да га испробам у виду неке мазалице. Међутим, пре него што поделим то искуство са вама, написаћу нешто о самом уљу.
 
Уље црног кима (Nigella sativa) у свом саставу садржи витамин А, минерални састав укључује  калцијум, калијум, гвожђе, магнезијум, селен, бакар, фосфор и цинк. Такође је  ризница есенцијалних масних киселина попут линолне и линоленске. Златно жуте је боје, има љут али ароматичан укус, брзо се апсорбује и има стабилан рок трајања. Његова употреба може бити орална или спољашња а импресивно је широк спектар деловања: подржава јачање имуног система, помаже бржем зарастању рана. Познато је благотворно дејство на дерматолошке проблеме а нарочито екцем. Има антибактеријско и фунгицидно дејство. Да не набрајам више, а верујте ни десети део нисам навела, рекло би се уље за све!
 
Увек сам скептична кад прочитам овако дугачке листе деловања неког састојка и запитам се да ли је у питању маркетинг или нам се чудо природе налази на дохвату руке. Ја не могу да вам из свог искуства докажем горе наведене тврдње али морам да признам да ме је ово уље баш заинтригирало. Подстичем и вас да истражите, сакупите више информација и да га испробате. Доступно је и овде код нас а можете га наћи у радњама здраве хране
 
 Ја сам га испробала као састојак бутера за тело. Искомбиниовала сам га са авокадовим уљем и ши бутером. У саставу учествује са 2% и могу вам рећи да је овај проценат сасвим довољан. Уље је прилично ароматично и нисам хтела да се осећа његов мирис након наношења. Али чак и са оволиким садржајем даје пристојну жућкасту нијансу готовом производу. Такође ова формула садржи хидросол лаванде, глицерин, емулгатор, цетил алкохол, конзерванс и етарско уље лаванде.
 

Прилично сам задовољна учинком након коришћења овог производа. Не могу да будем потпуно сигурна да ли је то искључиво због уља црног кима, јер по први пут користим авокадово уље у оваквом типу бутера, али кожа ми се баш освежила. Користила сам га често и уместо креме за руке, јер у последњих месец дана руке су ми биле сувље него зими (ово је баш парадоксално), и учинак је био више него задовољавајући.
 
Препоручила бих га за коришћење у маскама за лице. Своју омиљену маску можете обогатити са пар капи овог уља, биће сасвим довољно. Нарочито ће вам пријати ако имате суву кожу. Ако сте расположени за мућкање, а немате све неопходне састојке за производе типа емулзије, можете размотрити и неки анхидровани производ. На пример балзам  или анхидровани бутер. Могућности су разне...


До неког новог пројекта желим вам релаксирајући предстојећи празник и срећно сапуњање!
 

6 коментара:

  1. Black cumin, ili crno seme, mislila sam da je crni kim nešto drugo. Možda su jezičke začkoljice.
    Uglavnom,sad kad znam da si kupila Nigella Sativa ulje,znam da je isto kao moje. Ja ga redovno koristim za noćne kreme,a spisak učinaka je stvarno impozantan. Post koji sam ja pisala, počela sam citatom Muhameda, pošto ga je i on poznavao:" Leči sve, sem smrti". Tako mala,a moćna rečenica. Neću da ostavljam link,ako želiš pogledaj sama,lako ćeš na naći. Jedino što stvarno ima jak,ne baš prijatan miris. Ali to je cena koju će svaka žena koja poznaje svojstva ovog ulja, rado podneti, hehe. Zato znam da i ti uživaš, ne mareći za miris.
    Baš je dobro kad negde mrdneš iz Srbije, sve je jeftinije bilo gde da odeš.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. O ovom ulju sam samo imala predsavu ko o nekom egzoticnom sastojku i ranije sam samo letimicno obacala paznju na njegov sastav surfujuci netom. Medjutim, kad mi se ukazala prilika da ga kupim, pa sam malo vise istrazila, nailazila sam na taj citat. Prosto mi je neverovatno da je nesto tako mocno na dohvatu ruke. Mislim da ga stvarno vredi isprobati. Sto se mazalica tice, stvarno je OK, a miris je podnosljiv. Sta sve zena nece izdrzati zbog lepote :) Kad su cene u pitanju, potpuno si u pravu, ali na to smo na zalost vec oguglali...

      Избриши
  2. koristila sam ulje crnog kima prilikom oporavka i prezadovoljna sam...takodje,pomoglo mi je prilikom zarastanja rana na usnama,nastalim od herpesa..doslovce su zarasle nakon tri,cetiri sata!..sada ga,po potrebi pijem ,po kasicu dnevno,i koristim kada se opecem,kada se ospem,itd...kupujem ga u apoteci,u pakovanju od 250ml,proizvodi probotanika..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dragana, puno hvala za komentar - uvek se obradujem kad vidim nova lica na ovom blogu! Ja sam ovo ulje do sada koristila samo kao sastojak ove kreme ali razmisljam da krenem da ga pijem pa mi je u tom smislu svako iskustvo dobrodoslo. Obraticu paznju na ovog proizvodjaca, vidim da u ponudi imaju jos neke atraktivne proizvode :)

      Избриши
  3. "It cures everything but death." This is what I remember about this oil, when I first discovered and decided to use it! From what I read, this seems to be a cure for cancer too, when taken internally. I use mostly in night lotions/creams and I love how skin recovers after several uses. I am glad you made a post about it, Gordana!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I also found this quote Nat! Thank you so much for sharing your experience. It seems that this oil really has to be considered not only for cosmetics product but as food too.

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...